Wednesday, May 6, 2009

:::iamnotgoodinselfdescribe:::

Whats wrong with me now...

Apa kena dengan aku ea...

as i know..i am not good in self describe...

diri sendiri bukanla penilai yg terbaik untuk diri ini...

Hanya orang lain Penilai yang Terbaik untuk diri sendiri...

suka sgt fikir yang bukan-bukan...

kadang-kadang fikir something yang terlalu complicated..

padahal benda tu benda remeh temeh je pun...huh

whats wrong with me...

apa yg aku tahu...

sayang menyayangi adalah salah satu sifat semulajadi dalam hidup manusia...

akan tetapi biarlah ianya bsesuaian dengan keadaan..situasi dan tujuannya...

bagi diri ini IKHLAS dalam meyayangi sesorang tu adalah amat penting...

dan seorang sahabat pernah mengatakan "ikhlas adalah perkara yg subjektif "

keikhlasan itu ibarat semut hitam diatas batu hitam di malam yang kelam..

ianya wujud akan tetapi amat sukar dilihat...

oleh itu bukan senang bagi kita hendak mengukur sejauh mana keikhlasan seseorang itu kepada insan lain..

Yang penting :

biarla kita menyayangi seseorang itu tidak melebihi
sayang kita dengan Allah s.w.t...

biarla kita menyintai seseorang itu tidak melebihi cinta kita pada
Rasulullah s.a.w...


dan bila kita ingin seseorang dalam hati ini..berikanla ia kepada
iNsaN yang benar-benar tahu menghargainya...


"Ya Allah.. Jika ia benar untukku., dekatkanlah hatinya dengan hatiku..
Jika ia bukan milikku., tetapkanlah hatiku dengan ketentuanMu.."


"Jangan menuntut untuk di cintai..tapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan...CINTA itu ISTIMEWA bukan SEMPURNA"


"the best of loving is not wishing that the person loves u as much as u do,
but in feeling that u love the person far more than u could"


"try to love what ur have...not to have what ur love"


akhir sekali..apa yg aku tahu...wat masa ini...aku selesa dengan kehidupan aku sekarang...


walaupun tidak aku nafikan..memang kadang2 trasa lain dari life aku sebelum ni...


kehadiran dan sokongan kawan2 yang ada bnyk membantu aku dalam life aku skrg ini...


i miss someone yang selalu bagi aku sokongan dan nasihat dan kadang2 suka membebel gak

ngan aku...geram dgn sikap aku...yg suka fikirkan org lain dari diri sendiri...huh..


tapi aku fhm napa kami dah jarang bhubung...dia dah bz ngan kejany dan orang kesayangannya..


so xkisahla..kami masih dapat gak bhubung walaupun jarang2..thats fine with me...


kami ada kehidupan masing2 yang perlu diuruskan...so kira ok la kalo
kami dapat gak bhubung walaupun jarang...


and now...aku masih menghitung hari untuk kembali ke kampung halaman...


trasa hepi dan xsabar pula nak balik kg ni..tapi ada gak trasa sedih sebab akan
terpisah dengan kawan-kawan untuk jangka masa yang agak lama...2bulan


aku harap kawan2 aku yg tengah bercuti tu agar dorg semua enjoy dengan
apa yg dorang lakukan sepanjang cuti ni..jaga la diri anda masing-masing...


SELAMAT BERCUTI UNTUK SEMUA...


JUMPA LAGI BULAN JULAI NANTI...


Hmmmmm...
maybe selepas 16hb ini..aku akan jarang untuk ONLINE lagi...daaaaaaaaaaaaaaaaaa...

2 comments:

Anonymous said...

waaaaaaahhh...heheh
neway, enjoy ur oliday.

GrEaT gUrL said...

ermmmm....