Tuesday, May 25, 2010

Gementar...~

haih...dalam kLas tgh jaga exam pun sempat bLogging lagi bah...hihi...tp mls nak publish trus...simpan dlu...hihi

boring duk tcongok dlm klas sejam...so baik ringankan tangan menulis jap...hihi

hm..hari ni mau cite psl personal things jala...bukan yang jiwa or jiwang2...hihi



KELEMAHAN DIRI...nice headline tu...hahaha...

sekarang ni antara perkara yg masih lagi diri ini xdapat nk handle adalah PERASAAN GEMURUH DAN CEPAT PANIK BILA KENA BHADAPAN DENGAN RAMAI ORANG...TERUTAMA BILA KENA BERCAKAP DIHADAPAN ORG RAMAI...huhuhu...

dari dulu sampai sekarang...rasanya sama je...xda papa perubahan pula...huhu

bukan apa..bila dah msuk alam kerjaya ni...aku memerlukan kebolehan tu tuk lebih yakin bhadapan dengan orang ramai...huhu

bagi aku...aku lbh suka wat keja2 teknikal...belakang tabir...setup apapa yg bkaitan elektronik...hihi...tp bila BAB bagi ceramah...atau papa jala yg bkaitan dgn bckp dhadapan...aku mmg akan surrender...huhu...aku xda keyakinan tuk bab mcm tu...huhu

zaman universiti aku pun besa ja...aku lbh suka biar aku setup segala tuk present...tp tuk mbentang....aku akan bg keutamaan org lain...huhu....

fuh....nda tau la mcmn...huhu...sekarang ni tgh praktikal d salah sebuah sek agama menengah yg agak TOP di selangor...SAM BESTARI...huhu...agak risau kalo disuruh bcakap depan budak2 pandai ni...huh...keyakinan diri agak menurun...tapi mybe kena ready dgn alasan tuk mnolak...kami berempat ditempatkan disekolah yang sama...setakat ni dua org kwn tu dah merasa bcakap dpn budak2 tu..kira bagi tazkirah lps maghrib smtara tggu isyak....biarla apa org mau ckp...kalo bleh mmg xmau memalukan diri sendiri...huhu...hari tu pun ms mperkenalkan diri dperhimpunan sekolah pun bterabur...tetiba bLur atas pentas tu...huhu...xda kata2 aluan lg..trus sebut nama...asal..bidang apa...lps tu hbis..turun...hahaahaahahahahaha...~

haih...rasa nda da semangat dlm minggu ni sbb asek fikirkan benda tu...ada sesapa bleh tolg atasi masalah ni secara pelan2 ke?huhu



bila aku ckp dgn org pasal masalah ni..konfem dorg akan cakap...besa la tu mula2 ni..mmg akan gemuruh..nanti lama2 besa la tu...amboi..cakap mmg senang...hahaha...
dah beribu rsnya org ckp benda yg sm tu dgn aku...tp hasilnya tetap sama....haha...mybe bukan salah dorg pun..mybe salah diri aku yg susahkan nk paksa biasakan diri bcakap depan orang ramai...hihi...

aku bleh bcakap kalo ada skrip dsediakan..insyaAllah aku bleh buat..tapi kalo SPONTAN...konfem aku kan Blur....tkaku....kelu lidah tuk bkata papa...huhu...mybe ada kaitan ckit dgn sifat PEMALU aku ni..dari dulu smpai skrg...mcm sama ja...tp nda la nmpk sgt aku ni PEMALU...kira bleh tahan lagi la..mybe PEMALU aku ni xbertempat...hihi..


hm....cukupla dulu pasal KELEMAHAN DIRI aku yg xseberapa tu...bnyk lagi kelemahan aku ni...tapi pelan2 la aku cite...aku mnaip bLog ni ikut mood aku...kalo mood baek punya...bnyk la aku taip...kalo moody...konfem xda idea tetiba...so kena la save...publish lambat pun xda...huhu


nak tidOla dulu..esok cuti...yahoooooooooooooooooooooooooooooo....~
tapi 3hari je pun...hihi~

tuk BORNEO sabahan dan sarawakian....seLamat bcuti sekolah tuk semua guru dan plaja d Borneo...d smnanjung ni lewat sminggu cuti sekolahnya...huhu...

tuk BORNEO yang menyambut pesta menuai padi...KOTOBIAN TADAI KEAMATAN tuk anda semua yang mnetap di SABAH...UNDUK NADAU konfem ada...hihi

TUK SARAWAKIAN selamat menyambut hari GAWAI....cuti la puas2 ea...

dan utk DIRI SENDIRI...usia tuamu sudah pun dekat...psiapkan la diri ini dgn pelbagai kemahiran dan pengalaman...~


jumpa lagi ye....daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

wassalam...~

P/S MENGANTUK pula ni tetiba....hihih

No comments: