Wednesday, April 22, 2009

BLOGGING? WHY?

Mengapa anda berblog?

Saja ikut-ikut orang yang ada blog ke

Mengapa anda mahu berblog?

nak ikut perkembangan semasa ke

Mengapa anda suka menulis berblog?

nak tunjuk hebat pada orang lain yang anda tahu menulis ke

Mengapa anda menyibuk-nyibuk nak ada blog?

owhh....setiap kita ada sebab tersendiri kan.

Blog, memang dah jadi satu trend. Kan?

Budak kecik pun ada blog.

Makcik-makcik ada blog.

Peniaga pun ada blog.

Cikgu-cikgu ada blog.

Pemimpin politik pun ada blog.

Nak berniaga klip video panas yang ehemm3 pun, melalui blog juga.

Mengapa anda berblog?

Uhh? malas gak nk jawab..

Saya cuma menulis berdasarkan keluhan hati. Luahkan apa yang difikirkan di minda ke dalam bentuk tulisan. Cuma tekan-tekan saja papan kekunci di laptop, maka terhasillah perenggan-perenggan cerita saya.

Sedikit mahu berkongsi tips menulis. Cuma tiga S. selesa..suka..saja-saja..

1. Selesa
takda sapa yg nk bising dgn apa yg saya luahkan dalan blog ni.kalo ada pun komen jelah..so xkisah la..masing2 punyai hak utk bersuara...kalo xsuka..dah la..jgn buang masa...klik ikon X kat atas sekali tu..habis cite..hahaha...

2. Suka
suka menghadap pc..intnt...mcm2 aktivit bleh wat...kalo duk seminggu depan pc pun xkisah..hahaha....so antara aktiviti tu BLOGGING la...mula2 tu mmgla mcm suka2 ja ikut org wat blog ni..xnak nmpk ketinggalan zaman..haha...tp this is my hobby..mcuba something new about teknologi...try dan error....

3. saja..saja

saja buang masa..haha....ya ka?ada aku kisah?haha.....kalau aku kebetulan terjumpa blog lain yang tulis cerita yang agak menarik dan ada kaitan dgn diri.., Akhirnya copy and paste.. adalah nanti aku edit mana-mana, tokok tambah ckit. Tapi, kebanyakan cerita saya di cni berkenaan cerita ceriti hidup saya.ada gak sampingan cite berbentuk ilmiah...yang ni pun aku copy paste dr someone dr blog gak..kalo org tu prasan...sowi la ea...nmpk menarik artikel ni..so copy paste...tmbh..kurg apa yg ptutla..hihi..so saja-saja la...hihih

Perlu diingatkan, sebelum anda membaca isi kandungan blog saya yang merapu dan merepek ini,Kisah ini mungkin peribadi. Boleh jadi xda sesiapa mengerti. Juga xda sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu mengkritik..menyibuk dgn cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu membaca dan tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.dan barangkali juga hanya lawak jenaka...

Jadi, jangan kecoh-kecoh kalau anda mendapati blog saya tidak ada isi. Jika 'isi' yang anda mahu tidak terdapat di blog saya, tidak mengapa. Silakan beredar dengan segera ke blog lain. SILALAH BEREDAR...KLIK IKON [X] ATAS SEKALI TU..CLOSED!

SHuuuhhh...sHuhhhh...sHuHH....

ADA AKU KISAH...HAHAHA

Saya bercerita kisah saya. Pengisian hidup saya, mungkin tidak bermakna bagi kamu, dia, beliau, , pakcik, makcik, cik, puan, datin, datuk, puteri, putera atau mereka. Ada AKU kisah? Hehe..

No comments: